Kippen, motorrijden & pompoensoep

28 oktober 2015 - Yoogali, Australië

Ben best trots op mezelf (als dat even mag :-)) Kan ondertussen tractor rijden, heb vorige week motor gereden en kan al aardig koken. Allemaal dingen die ik waarschijnlijk niet geleerd had als ik niet naar Australië gegaan was. Mac en de kinderen gaan af en toe 's avonds een rondje op de motor rijden en hij vroeg of ik mee wilde. Ik heb op de training 1 keer op de motor gezeten maar dat ging op zich wel dus ik dacht dat lukt me wel. Deze motor is alleen een stuk zwaarder, kreeg hem amper de schuur uit geduwd. Vraagt hij: heb je er een beetje vertrouwen in? Ik dacht: eigenlijk niet maar goed, we proberen het gewoon. Het is even wennen met schakelen en optrekken maar toen ik eenmaal op gang was ging het echt lekker! We hebben een beetje op achteraf weggetjes tussen boerderijen gereden. Had geen helm op dus toen dacht ik wel als ik nu op m'n smoel ga is dat niet zo prettig. Maar alles is nog heel ;-)
Het tractor rijden gaat (meestal) wel goed, moest vorige week de sinaasappelbomen sprayen. Dus er hing een karretje met een grote tank achter de tractor, die was best snel leeg en dan was het de bedoeling dat ik de tractor achteruit parkeerde zodat de tank weer volgegooid kon worden. Dat lukte me dus echt niet, dat karretje ging alle kanten op behalve recht achteruit. Eerst vond Mac het nog wel grappig om me te zien tobben (en schelden) maar hij moest elke keer naar buiten komen om dat ding goed te zetten, dat was hij na 5 keer wel een beetje zat geloof ik :-)
Verder zijn we naar een Shakespeare toneelstuk in het park geweest. Ik kon de helft niet verstaan en ben verrot gestoken door de muggen maar gelukkig hadden ze lekkere cupcakes. Ik ben wel een beetje klaar met dat gezonde eten, ben nu 4 kilo afgevallen wat niet helemaal de bedoeling is.
Mac was vorige week een nachtje weg om z'n zoon in Melbourne te bezoeken. Dus ik heb alleen met de meiden gegeten en voordat ik naar bed ging moest ik de teckels nog even naar buiten laten. Alleen die ene verdween gelijk in de boomgaard en kwam niet meer terug, ik hoorde ook allemaal geritsel in de bosjes dus raakte lichtelijk in paniek. Ze doen hier ook nooit de deur op slot, laten autosleutels gewoon in de auto zitten enz. Na 5 minuten roepen kwam dat beest eindelijk tevoorschijn, toen heb ik ze snel naar binnen geduwd en alle deuren op slot gedaan. Voelde me toch niet echt veilig. In het weekend met de meiden gewinkeld, ze hadden 2 verjaardagsfeestjes dus we moesten cadeautjes kopen, verjaardagskaarten gemaakt en ben de rest van de dag bezig geweest met ze overal naartoe brengen. Verder vinden ze Monopoly nogal leuk, dus ik heb al aardig wat potjes gespeeld (en verloren).
In Griffith wonen best veel Nederlanders, die komen af en toe bij elkaar. Dus daar was ik ook voor uitgenodigd, was op zich wel gezellig. Er zijn een stuk of 10 vrouwen die als backpacker hier gekomen zijn, maar die zijn aan een Australische vent blijven hangen (dat gaat mij dus niet gebeuren, Gies). Er was ook een stel dat al 30 jaar hier woont, maar die komen uit Limburg dus die praten nog lekker met zo'n zachte G. Maar was wel grappig om weer Nederlands te praten.
Sinds vorige week hebben we nieuwe kippen, de vorige zijn opgegeten door een vos. Dus we hebben de ren schoongemaakt en toen de kippen losgelaten maar de teckels liepen ook buiten dus die gingen gelijk achter de kippen aan. Het is de bedoeling dat ze eraan wennen om opgepakt te worden dus we (de meiden en ik) lopen elke dag in het kippenhok om kippen te vangen.
Het koken gaat ook steeds beter, begin het zelfs wel leuk te vinden. Heb deze week pompoensoep gemaakt, met paprika en kaas. Was best lekker, het helpt ook wel dat ze gewoon alles eten wat je ze voorzet. Ik word ook steeds makkelijker, gooi gewoon van alles bij elkaar en meestal is het nog wel te eten ook.

Er komen dus wel wat verborgen talenten naar boven, zoals iemand al zei ;-) Ben nog steeds blij dat ik deze beslissing genomen heb, heb ook niet echt last van heimwee gehad (tot nu toe) of gedacht: waar ben ik in vredesnaam aan begonnen? Dus dat is positief.
Bedankt voor jullie reacties, het is misschien niet allemaal erg interessant maar ik doe m'n best om er iets van te maken :-)

1. Jantine:
    29 oktober 2015
    Hoi lieve zus!

Wat een verhaal weer, je maakt meer mee dan ons! :)
    En je begint al een echte keukenprinses te worden, wie had dat gedacht?!!
    Fijn dat je het lekker naar je zin hebt daar!
    We missen je wel hoor!

Dikke kus van ons!
  2. Tante Bep:
    31 oktober 2015
    Hoi Maaike

We genieten van je gezellige verhalen, je maakt veel mee zo we lezen, je leert er wel van alles zoals motor rijden en op de tractor, en zelfs koken, geniet er van daar het is hier nu ook mooi weer.
    Groetjes van de Fam. tante Bep
  3. Ed:
    31 oktober 2015
    Hoi maak
    ik vindt het tof dat je er het beste van maakt, het in altijd maar afwachten hoe het bevalt in de bus bus. Het ene talent na het ander komt bij jou naar boven
    koken, motor rijden, op de tractor en wat nog meer
    nou meid hou je haaks, en en dikke knuffel
    groetjes Ed
  4. Ed:
    17 november 2015
    Hoi Maaik,

Wat een leuk verhaal, je bent ook een 1000 poot ook, ( dat was je ook bij de Klok) motor rijden, sprayen ,koken etc. Nou ik vind het leuk voor je dat je het naar je zin heb in de bush bush .
    Ik mis het wandelen wel met je maar Michelle en Dewie zij trouwe wandelaars.
    Maak er het beste van en hou ons op de hoogte
    dikke knuffel van ons
    Ed
  5. GISELA LADER:
    17 november 2015
    hoi Maaike

grappig verhaal weer. Heb je ook een foto van jou op de motor? Geloof mij nou dat je aan een Australische vent blijf hangen hahahhaha. Geniet er verder van.

XX Gies