Tractors & sinaasappels

16 oktober 2015 - Yoogali, Australië

Ik heb niet zoveel nieuws te melden, alles gaat hier z'n gangetje. Heb de laatste 2 weken veel op de tractor gezeten, wat ik eigenlijk wel leuk vind (wie had dat gedacht?) Het gras gemaaid met de ene tractor en onkruid gesprayd op een tractor zonder stuurbekrachtiging. Dus met 1 hand sturen en met de andere hand sprayen, heb dat zo'n 3 dagen achter elkaar gedaan. Toen was ik wel kapot, spierpijn en mijn benen verbrand. Ik dacht: ik ga lekker in m'n korte broek op dat ding zitten, kan ik een beetje bijbruinen maar was niet zo'n goed idee :-) We hebben ook nog wat sinaasappelbomen geplant maar een vriend van Mac heeft hier bijenkasten neergezet dus terwijl we daarmee bezig waren werd ik in mijn hoofd gestoken door een bij, dat was wat minder.
Ik begin 's ochtends om 8 uur, ontbijten met de kinderen en lunch voor ze klaar maken. Verder breng en haal ik de kinderen van school en breng ze naar yoga en drama enz. Weet ondertussen al aardig de weg hier, links rijden gaat ook wel aardig. Behalve als ik een bocht moet nemen en rotondes zijn een beetje raar maar het went wel. Normaal rij ik in een auto met automaat maar pas was Mac vroeg weg dus moest ik met de andere auto. Dat is een oude landcruiser die je echt in versnelling moet duwen dus dat ging niet helemaal soepel maar we hebben het overleefd.
Doe nog steeds een poging om te koken, heb ondertussen bloemkoolsoep, preisoep, risotto en een Thaise curry in elkaar geflanst. Die laatste was een beetje pittig uitgevallen dus we zaten allemaal met een bierpul water naast ons bord. Maar ze zijn heel lief voor me, ook als een recept niet helemaal gelukt is zeggen ze toch dat het lekker is. De kinderen zijn wel grappig, de jongste (Julia) is een beetje hyper en kletst de oren van je hoofd en de oudste (Isobel)is iets rustiger. Maar het zijn wel makkelijke kinderen, ze vermaken zichzelf wel dus dat scheelt.
Op zaterdagmiddag gaan ze hier met een hele groep mensen hardlopen. Je kan 3 of 6 kilometer lopen, "mijn familie" loopt altijd 3 km en ze vroegen of ik mee ging dus ik dacht: dat moet me wel lukken. Maar ze gaan dus een heuvel op rennen, op een soort grindpad met rotsen terwijl het bijna 30 graden was. Gelukkig had Isobel na 5 minuten al een steek in d'r zij dus toen heb ik gezegd dat ik wel met haar verder zou lopen, dan kon de rest lekker doorrennen ;-)
Afgelopen week was er een sinaasappel festival hier in Griffith. Dan staat de hoofdstraat vol met sinaasappel sculpturen, maar die moesten nog gemaakt worden dus komt het halve dorp weer opdraven om dat te doen. Er stonden allemaal ijzeren frames van bedrijven enz. met elastiekjes eraan. Wij moesten dus sinaasappels tussen die elastiekjes doen en dan heb je dus bijvoorbeeld een hamburger van sinaasappels (zie foto's). Dus daar waren wij mee bezig loopt er een oud vrouwtje heel de tijd te zeuren over rotte sinaasappels, die begon ze er dus weer uit te trekken. Na een paar uur hadden we het wel gehad, maar die dingen staan er nog steeds dus dat is wel een grappig gezicht.

Dat was het wel zo'n beetje, nu ik aan het werk ben gaat de tijd echt snel. Ben pas een maand in Australië maar het lijkt langer. Vind het wel lekker dat ik nu wat geld verdien, dan kan ik in januari/februari een beetje vakantie vieren. Die maanden schijnt het nogal moeilijk te zijn om aan werk te komen maar dat zien we dan wel, heb het hier voorlopig wel naar mijn zin!

1. Belinda:
    18 oktober 2015
    Hoi Maaike, leuk verhaal en je zit weer helemaal in je au-pair en top dat je het naar je zin hebt. Toch ff een andere manier van geld verdienen dan achter het burootje ;))
    Lollig al die sinaasappels !
  2. Ed:
    22 oktober 2015
    hoi Maaik
    leuk voor je dat het allemaal soepel verloopt, en dat ze begrip voor je kookkunst hebben.
    Je moet eens patat/nasi of bami proberen wie weet.
    Hier is het een drukte van vergaderen mbt het nieuwe systeem

verder geen nieuws

Groetje Ed
  3. Larissa:
    22 oktober 2015
    Hoi Maaikie,

Wat een leuke verhalen allemaal!
    Ik hou het constant bij hoor.
    Nog veel succes en kijk uit naar je volgende verhaal.
    Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat we je hier bijna allemaal missen.
    Momenteel begint de chaos bij de Klok aardig op gang te komen haha!
    Nou nog veel plezier daarzo!

xx