Oma in Narooma

18 november 2015 - Yoogali, Australië

We zijn net terug van een paar dagen logeren bij oma in Narooma. Ze word deze maand 80 en Mac heeft daar samen met een vriend een bootverhuur. Vorige week donderdag heel de dag in de auto gezeten, met 2 kinderen en 2 teckels al geen pretje maar onderweg hebben we Mac's zus Cassie en zijn vriend Peter opgehaald van het vliegveld dus toen zaten we met z'n zessen in de auto. Ik was onderweg al ergens gedropt, Isobel gaat over een jaar naar kostschool en ze had een toelatingsgesprek. Maar hun moeder kwam ook daarnaartoe en het is niet de bedoeling dat ze me ziet. Dus ik heb met de puppy 2 uur in de regen gelopen. Uiteindelijk waren we om half 9 's avonds in Narooma. Die oma (Vonnie) is echt een leuk mens, ze is dus bijna 80 en ze heeft een vriend van 72, Donald. Heb eigenlijk weinig gedaan, een beetje op het strand gelopen, gevaren en in de haven rondgehangen en ijs gegeten. De bootverhuur wordt gerund door Ian en Trevor, die me de bijnaam Shorty gegeven hebben, heel grappig. Ze rekenen hier in foot in plaats van centimeters dus gingen ze opzoeken hoe lang ik was. Ben dus blijkbaar 5'10, mocht het je interesseren.
Maandag met de kinderen gesupt, dus op een surfplank staan en dan peddelen en gekajakt. De meiden dachten dat het een goed idee was om met z'n 3-en op 1 surfplank te gaan, ik denk dat we wel 5 keer om gegaan zijn maar was wel grappig. We zijn ook nog naar een dorpje geweest met allemaal oude winkeltjes, daar vond ik NL drop en Wilhelmina pepermunt in een snoepwinkeltje. Dus dat heb ik gelijk ingeslagen.
Verder heb ik een beetje geholpen met lunches en diners klaarmaken. Elke dag eten klaar maken voor 8 man was voor die oma niet te doen dus we zijn ook een paar keer uit eten geweest. Heb eigenlijk gewoon een weekje vakantie gehad, was ik wel aan toe ;-) Het was wel lekker om even in een andere omgeving te zijn en andere mensen te ontmoeten. Mac en de kinderen gaan met Kerst weer en het is geloof ik wel de bedoeling dat ik mee ga dus daar heb ik wel zin in.
Voor de rest heb ik niet zoveel bijzonders meegemaakt, de afgelopen weken vooral op de tractor en in de tuin gewerkt, heb nu zeker geen kantoorhandjes meer. Krijg allemaal eelt en ben zelfs spierballen aan het kweken :-) De veranda moet geverfd worden dus het is de bedoeling dat ik die een beetje schuur met een schuurmachine. Dat apparaat is best zwaar en beweegt uit zichzelf dus ging niet echt lekker. Het is donker hout maar er zitten nu wat lichte/kale plekken op. Na een tijdje kwam Mac kijken, zegtie: het is een leerproces hè. Ik dacht: ik vind het prima, het is niet mijn veranda die verkloot is. Maar goed, moet nu dus nog de veranda aan de voorkant schuren en schilderen. Hopen dat de schade een beetje meevalt :-)