Merry Christmas & Happy New Year!

17 december 2015 - Yoogali, Australië

Ik heb niet zoveel nieuws te melden, volgende week gaan we naar Cootamundra om de kinderen bij hun moeder te brengen. Mac en ik blijven dan een nachtje bij zijn broer slapen en op kerstavond gaan we naar de pub om dronken te worden. Dat is Mac's plan in ieder geval, ik mag zelf weten of ik dronken wil worden :-) Daarna gaan we een paar dagen naar huis en de 27e gaan we de kinderen weer ophalen en gelijk door naar Narooma. Het is de bedoeling dat ik daar 3 weken blijf om te helpen in de marina. Dus mensen die een boot/surfplank huren uitleggen hoe het werkt en waar ze mogen varen, niet dat ik dat weet maar dat komt goed hoop ik. Mac en de kinderen gaan begin januari naar huis voor een weekje en de kinderen gaan daarna op vakantie naar Byron Bay met hun moeder dus dan komt Mac weer naar Narooma. Oma vindt het geloof ik wel leuk dat ik 3 weken bij haar kom logeren en ik ben wel toe aan wat tijd zonder kinderen dus heb er wel zin in :-) De man die de marina beheert (Ian) is nogal een flirt dus Mac is een beetje bezorgd om me daar alleen achter te laten. Wordt af en toe een beetje gek van hem, hij wil niet dat ik op de tractor ga als hij er niet is want dan is hij bang dat ik in de sloot rij en moest pas balken op het dak verven maar niet als hij er niet is want als ik er vanaf val is er niemand die me op kan rapen. Het is op zich wel lief maar wordt er soms een beetje moe van. Ik zei al dat Australiërs een beetje seksistisch zijn maar volgens Mac proberen ze de gentleman uit te hangen. Dus dat geloof ik dan maar, al heb ik al een paar keer gehoord dat ik een man erg gelukkig ga maken omdat ik zo'n "good housewife" ben. Niet waar ik op zit te wachten maar fijn om te weten ;-) Het is hier nu rond de 35 graden, heb niet het idee dat het bijna kerst is. Het is ook de eerste kerst die ik zonder mijn familie vier dus het wordt sowieso een beetje raar denk ik maar heb de heimwee aardig onder controle.

Heb vorige week m'n telefoon in de wc laten vallen (heel stom ja, dat weet ik) en die heeft 4 dagen in een bak rijst gelegen maar hij is echt overleden dus ben even niet bereikbaar. Daarom wil ik iedereen die dit leest alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar toewensen! En jullie horen van me in 2016 :-)

1. Belinda:
    19 december 2015
    Hoi Maaike je gaat weer nieuw avontuur beginnen en leuk weer even wat anders te doen! Je hebt de Australische mannen goed onder controle :))
    Geniet van mooie weer met kerst, lijkt mij zo apart omdat we dat niet gewend zijn.

Liefs Belinda
  2. Ed:
    22 december 2015
    Hoi Maaik,
    Hier even een klein berichtje van mij.
    Ik vindt het tof dat je het naar je zin heb, en leuke dingen mag en kan doen,want normaal gesproken droom je daarvan.
    Kerst in je bikini dat is wat anders als sneeuwboots en ruiten krabben.
    Geniet er nog maar van, en leuke feestdagen
  3. Maaike:
    24 december 2015
    Dankje, jullie ook fijne feestdagen!
    Liefs, Maaike
  4. Hugo:
    1 januari 2016
    Hoi Maaike,
    Net al je smakelijke verhalen zitten lezen.
    Je bent al echt een "allround" Dutch girl geworden lees ik.
    Koken, tractor rn motor rijden, verven, palen de grond in slaan, bomen de heuvel op sjouwen, #respect.
    Leuk dat je het goed naar je zin hebt.
    Veel plezier en succes als je straks nar Melbourne en Tasmanië gaat.
    HAPPY NEW YEAR en een dikke kus.
    Grt, Hugo
  5. E Vermeulen:
    1 februari 2016
    Hey lieffie,

rot gelachen om je verhalen. met je bbq boot. hilarisch.
    leuke foto's. geniet er nog maar lekker van.
    mis je wel heel erg.
    dikke knuf en kus